علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مراقب فشار همسالان باشید. راه های نه گفتن مودبانه را تمرین کنید. لازم نیست فقط به این دلیل استفاده کنید که دیگران هستند و نباید هر بار که دارویی به شما پیشنهاد می شود احساس اجبار کنید. از افرادی که شما را تشویق به استفاده می کنند دوری کنید.

مشغول باش پیاده روی کنید، ورزش کنید، برای غذا خوردن بیرون بروید یا فیلم بگیرید. وقتی در خانه هستید، یک سرگرمی جدید انتخاب کنید یا یک سرگرمی قدیمی را دوباره مرور کنید. نقاشی، بازی‌های رومیزی، نواختن آلات موسیقی، نجاری - اینها و سایر فعالیت‌ها جایگزین‌های عالی برای استفاده از مواد مخدر هستند.

درخواست حمایت کنید کاهش مصرف مواد افیونی ممکن است همیشه آسان نباشد. به دوستان و اعضای خانواده اطلاع دهید که به حمایت آنها نیاز دارید. پزشک، مشاور یا درمانگر شما نیز ممکن است بتواند کمک کند. چندین دارو برای کمک به مهار میل به استفاده از مواد افیونی در دسترس هستند. بیشتر بخوانید

در برابر وسوسه ها محافظت کنید. افراد و مکان هایی که باعث می شوند شما بخواهید از مواد مخدر استفاده کنید را از قبل مشخص کنید. اگر استفاده از مواد مخدر را با رویداده ای خاصی مانند تعطیلات یا تعطیلات مرتبط می دانید، برای مدیریت این شرایط از قبل برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، برای گذراندن تعطیلات با دوستان و خانواده ای که از هوشیاری شما حمایت می کنند و مایل به داشتن یک جشن بدون مواد مخدر هستند، برنامه ریزی کنید. همچنین، برخی آژانس های مسافرتی متخصص در تعطیلات آگاهانه از مواد مخدر هستند.

پیگیر باش اکثر افرادی که با موفقیت مصرف مواد مخدر را قطع یا متوقف می کنند پس از چندین بار تلاش این کار را انجام می دهند. احتمالاً با شکست مواجه خواهید شد، اما اجازه ندهید که شما را از رسیدن به هدف بلندمدتتان باز دارد.

برخی از این استراتژی‌ها - مانند مراقبت از فشار همسالان، مشغول ماندن، درخواست حمایت، آگاهی از وسوسه و مداوم بودن - برای افرادی که می‌خواهند به طور کامل مصرف مواد افیونی را کنار بگذارند نیز می‌تواند مفید باشد.

هنگامی که مصرف مواد مخدر خود را کاهش دادید، به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که مصرف مواد مخدر شما دوباره بالا نمی رود. برخی از افراد تنها به این هدف خود می رسند که بعدا متوجه شوند عادت های قدیمی دوباره ظاهر می شوند. اگر این اتفاق افتاد، برنامه خود را برای کنترل مصرف مواد مخدر بازبینی کنید، با پزشک خود مشورت کنید و به اهداف خود برسید.

مدیریت علائم ترک

مواد افیونی به دلیل ایجاد علائم ترک بدنام هستند - پاسخ بدن شما به کاهش یا توقف مصرف ماده ای که بدن شما به آن وابسته شده است. علائم ترک مواد افیونی شامل بی قراری، درد عضلانی و استخوانی، بی خوابی، اسهال، استفراغ، سرماخوردگی همراه با برآمدگی غاز و حرکات غیر ارادی پا است. این علائم معمولاً در عرض یک هفته کاهش می‌یابد، اما برخی از افراد همچنان مشکلات خواب و تحریک‌پذیری را برای ماه‌ها تجربه می‌کنند.

https://www.msdmanuals.com/home/bone,-joint,-and-muscle-disorders/symptoms-of-musculoskeletal-disorders/musculoskeletal-pain

  • sanaz bbbbbb