علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

  • ۰
  • ۰

- بازی کردن با زبان:

   - سعی کنید بازی‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سطح و علاقۀ کودکان باشند و با موضوعاتی که برای آن‌ها جذاب هستند مرتبط باشند. مثلا اگر کودک شما علاقۀ زیادی به حیوانات دارد، می‌توانید بازی‌هایی را که لغات و صداهای حیوانات را شامل می‌شوند انجام دهید.

    - سعی کنید بازی‌هایی را انجام دهید که در آن‌ها کودکان بتوانند نقش‌های مختلف را بازی کنند و از زبان استفاده کنند. مثلا می‌توانید یک بازی تقلید از شخصیت‌های مورد علاقۀ کودکان برگزار کنید و از آن‌ها بخواهید به انگلیسی صحبت کنند.

    - سعی کنید بازی‌هایی را انجام دهید که در آن‌ها کودکان بتوانند همکاری و تعامل داشته باشند. مثلا می‌توانید یک بازی جورچین یا پازل را به صورت گروهی برگزار کنید و از آن‌ها بخواهید به هم دستورات و راهنمایی‌های لازم را به انگلیسی بدهند.بهترین روش یاد دادن زبان به کودک

- خواندن داستان:

    - سعی کنید داستان‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سطح و علاقۀ کودکان باشند و دارای تصاویر رنگارنگ و جذاب باشند. مثلا می‌توانید از داستان‌های تصویری، داستان‌های شخص ثالث، داستان‌های جادویی و ... استفاده کنید.

    - سعی کنید قبل، حین و بعد از خواندن داستان، سؤالات و فعالیت‌های مربوط به داستان را با کودکان انجام دهید. مثلا قبل از خواندن داستان، می‌توانید از آن‌ها بپرسید چه چیزی در تصویر جلد دیده می‌شود و چطور فکر می‌کنند داستان دربارۀ چه چیز است. حین خواندن داستان، می‌توانید از آن‌ها بپرسید چطور فکر می‌کنند داستان پایان می‌پذیرد.

    - سعی کنید از آن‌ها بپرسید که داستان را چقدر دوست داشتند و چرا. همچنین می‌توانید فعالیت‌هایی مثل نقاشی، بازگویی، نوشتن و ... را با محوریت داستان انجام دهید.

    - سعی کنید داستان را با لحن و تلفظ مناسب و با صدای بلند بخوانید و از تغییر صدا برای شخصیت‌های مختلف استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کودکان به شما توجه کنند و از خواندن داستان لذت ببرند. همچنین می‌توانید از حرکات بدنی و اشارات دستی برای تأکید بر برخی قسمت‌های داستان استفاده کنید.

    - سعی کنید داستان را چندین بار با فواصل زمانی مناسب بخوانید. این کار باعث می‌شود کودکان لغات و عبارات را بهتر یاد بگیرند و درک مطلب خود را افزایش دهند. همچنین می‌توانید در هر بار خواندن، سطح دشواری را افزایش دهید و از کودکان خواستار مشارکت بیشتر شوید.

- تماشای فیلم و سریال:

    - سعی کنید فیلم‌ها و سریال‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سطح و علاقۀ کودکان باشند و دارای زیرنویس فارسی یا انگلیسی باشند. مثلا می‌توانید از کارتون‌های آموزشی، فانتزی، ماجراجویانه و ... استفاده کنید.

    - سعی کنید قبل، حین و بعد از تماشای فیلم یا سریال، سؤالات و فعالیت‌های مربوط به آن را با کودکان انجام دهید. مثلا قبل از تماشای فیلم یا سریال، می‌توانید از آن‌ها بپرسید چه چیزی در پیشروی فیلم یا سریال است و چطور فکر می کنند فیلم یا سریال دربارۀ چه چیز است. حین تماشای فیلم یا سریال، می توانید از آن ها بپرسید که چطور فکر می کنند فیلم یا سریال پائیان می پذیرد.

یادگیری زبان در خانه

بله، یادگیری زبان در خانه می‌تواند به کودک شما سود بدهد. البته بستگی دارد که چه روش‌ها و منابعی را برای یادگیری زبان استفاده کنید. برخی از مزایای یادگیری زبان در خانه عبارتند از:

  • صرفه‌جوئی در وقت و هزینه: یادگیری زبان در خانه به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌ریزی مناسبی برای زمان و هزینۀ خود داشته باشید. شما می‌توانید زمان‌های خالی خود را برای مطالعۀ زبان استفاده کنید و نیازی ندارید به کلاس‌های آموزشی رفت و آمد کنید یا هزینۀ ثبت‌نام و حمل و نقل را پرداخت کنید.
  • کنترل بر سطح و سرعت یادگیری: یادگیری زبان در خانه به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس سطح و نیاز خود، منابع و روش‌های مناسب را انتخاب کنید. شما می‌توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید و سرعت یادگیری خود را تنظیم کنید. شما نمی‌خواهید با دورۀ آموزشی که برای همۀ دانشجویان یکسان است، محدود شوید.
  • آزادی در انتخاب منابع و فعالیت ها: یادگیری زبان در خانه به شما این امکان را می دهد که منابع و فعالیت هایی را که برای شما جذاب و لذت بخش هستند، انتخاب کنید. شما می توانید از کتاب ها، فیلم ها، سریال ها، پادکست ها، موسیقی ها، بازی ها، نرم افزارها و … استفاده کنید. شما نمی خواهید با منابع و فعالیت هائی که برای شما کسل کننده یا دشوار هستند، سروکار داشته باشید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D9%88%D9%85

  • ۰۲/۰۳/۲۲
  • sanaz bbbbbb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی