علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

  • ۰
  • ۰

فیلم «مرد شمالی» یک فیلم درام تاریخی حماسی به کارگردانی رابرت اگرز است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. داستان فیلم در اواخر قرن دهم در ایسلند رخ می‌دهد و الکساندر اسکاشگورد نقش شاهزاده نوردیک آملت را بازی می‌کند که پس از قتل پدرش توسط عمویش، به دنبال انتقام است. فیلم با بازیگران معروفی مانند نیکول کیدمن ، آنیا تیلور-جوی ، ایثن هاک ، بیورک و ویلم دفو ساخته شده است. فیلم مبتنی بر افسانه‌های اسکاندیناویایی است و به‌ نوعی الهام گرفته از داستان هملت شکسپیر است.  فیلم در ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا اکران شده و با ستایش منتقدان روبرو شده است..اطلاعات کامل

نقد منفی فیلم مرد شمالی

فیلم «مرد شمالی» با اکثر نقدهای مثبت منتقدان روبرو شده است و امتیاز ۹۰ درصدی در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است. منتقدان از کارگردانی، بازیگری، تصویربرداری، موسیقی و ارزش‌های تولید فیلم تعریف کرده‌اند و آن را یک حماسه‌ی تاثیرگذار و فراموش‌نشدنی دانسته‌اند . با این حال، برخی از منتقدان نقدهای منفی هم به فیلم داده‌اند. برخی از نقدهای منفی عبارتند از:

- فیلم بسیار خشن و خونین است و صحنه‌های آزار و اذیت جسمی و روحی را به نمایش می‌گذارد.

- فیلم داستان را به شکل ساده و پیش‌پاافتاده‌ای روایت می‌کند و عمق شخصیت‌ها و مضامین را نادیده می‌گیرد.

- فیلم با الهام از داستان هملت شکسپیر ساخته شده است اما تفاوت‌های زیاد و غیرضروری با آن دارد.

- فیلم به جادو و فانتزی کم توجه است و بخش‌های کمتری از دنیای نورس را نشان می‌دهد.

- فیلم بعضاً کسل‌کننده و طولانی است و بعضاً عجله‌ور و پرش‌آور است.

نقد مثبت فیلم مرد شمالی

فیلم «مرد شمالی» با اکثر نقدهای مثبت منتقدان روبرو شده است و امتیاز ۹۰ درصدی در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است. منتقدان از کارگردانی، بازیگری، تصویربرداری، موسیقی و ارزش‌های تولید فیلم تعریف کرده‌اند و آن را یک حماسه‌ی تاثیرگذار و فراموش‌نشدنی دانسته‌اند. برخی از نقدهای مثبت عبارتند از:

- فیلم یک داستان جذاب و هوشمندانه درباره انتقام، شرافت، عشق و بخشش را روایت می‌کند.

- فیلم با الهام از افسانه‌های نورس و داستان هملت شکسپیر یک تصویر زیبا و شاعرانه از دوران وایکینگ‌ها می‌سازد.

- فیلم با بازیگران معروف و استعدادمند چون الکساندر اسکاشگارد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور-جوی، ایتان هاوک و ویلم دفو شخصیت‌های قوی و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

- فیلم با تصویربرداری بسیار زیبا و حیرت‌آور از مناظر طبیعی اسکاتلند، ایرلند و استونیا چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را به تصویر می‌کشد.

- فیلم با موسیقی بسیار زیبا و متناسب با جو فیلم، حالات مختلف داستان را همراه می‌کند. مخصوصاً آهنگ «حضور» که توسط بجورک خوانده شده است.

https://y-link.ir/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c/

  • ۰۲/۰۳/۱۷
  • sanaz bbbbbb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی